NASZA KADRA

Renata Szałkiewicz

dyrektor przedszkola ds. pedagogicznych, nauczyciel dyplomowany

Osoba pełna ciepła, energii i pomysłów. Kochająca dzieci i swoją pracę. Dzięki jej kwalifikacjom i doświadczeniu „Wilanowskie Przedszkole” jest placówką spełniającą najwyższe standardy nauczania, w której dzieci bawią się, rozwijają, tworzą – „Sięgają gwiazd”.

Ukończyła:

  • Studium Nauczycielskie Nr 1 w Warszawie -kierunek – wychowanie przedszkolne,
  •  Uniwersytet Warszawski, studia wyższe magisterskie, kierunek – pedagogika ogólna, specjalizacja – animacja społeczno-kulturalna
  • Studia Podyplomowe IBE w zakresie terapii pedagogicznej
  •  Kurs Kwalifikacyjny dla Oświatowej Kadry Kierowniczej w zakresie organizacji i zarządzania oświatą Centrum Doskonalenia Nauczycieli „Perfect”

Kursy i szkolenia:

  • Mobilna Rekreacja Muzyczna (uprawnienia do prowadzenia zajęć z dziećmi i szkoleń dla nauczycieli)
  • Kurs kierowników placówek wypoczynku
  • Warsztaty – papieroplastyka w kształceniu zintegrowanym
  • Uprawnienia do prowadzenia reedukacji z j. polskiego i matematyki, na wszystkich poziomach edukacyjnych
  • Uprawnienia do pracy metodą 18 Struktur Wyrazowych
  • Kurs i warsztaty programu Przedszkolaki Krok II
  • Kurs – Praca z Dzieckiem z Zespołem Nadpobudliwości Psychoruchowej
  • Kurs – Budowanie poczucia własnej wartości, jako metoda pracy z dzieckiem
  • Warsztaty metody Marshalla B. Rosenberga „Porozumienie bez przemocy”
  • Szkolenie z zakresu pracy z dziećmi słabo widzącymi oraz tyfloinformatyki.

Doświadczenie zawodowe:

  • 14 lat pracy jako nauczyciel w przedszkolu
  • 7 lat pracy w zespole szkół integracyjnych jako pedagog wspierający, nauczyciel nauczania zintegrowanego, pedagog szkolny, pedagog terapeuta
  • 15 lat pracy jako kierownik kolonii organizowanych przez Biuro Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej „BeTeDiM”

Ewelina Ciemior

nauczyciel – wychowawca

Jako nauczyciel pracuje już od ponad 13 lat, w tym 6 lat jako nauczyciel wychowania przedszkolnego w Troisdorf w Niemczech. Wykonywana przez nią praca ma bardzo specyficzny charakter. Wierdzi,że : “Jako nauczyciele pełnimy kilka istotnych funkcji w życiu młodego człowieka: dydaktyczną, opiekuńczo- wychowawczą, funkcję wzorca osobowego oraz wiele funkcji środowiskowych. Powierzone nam dzieci wymagają troski i cierpliwości.To niełatwe zadanie. Jednakże każdy dzień pracy z najmłodszymi jest dla mnie pięknym wyzwaniem, do którego podchodzę nie tylko z otwartą głową, ale przede wszystkim z otwartym sercem. Realizacja ww funkcji jest dla nas, nauczycielek,
często trudna i wymaga osobistego zaangażowania, co z kolei uczy nas nie tylko pokory lecz głównie uczy nas , jak żyć dla innych, stając się wzorem.” Dlatego właśnie, praca jest dla niej misją, którą pełni najlepiej jak potrafi. Pomagają jej w tym córki Amelia i Milena, pokazując jak szczera rozmowa, dotyk, przytulenie, czy nawet milczenie w objęciach na nowo budują wieże, które tak często burzą się w ciągu dnia…wznoszenie ich jest tak piękne, jak piękne, ciepłe, dobre i niczym niezmącone jest serce dziecka…nie zamieniłaby tej Misji, na żadną inną.

Dominika Kuchowicz

nauczyciel wychowawca

Jest pogodną, uśmiechniętą, wrażliwą i energiczną osobą. Nauczycielem o wysokiej kulturze moralno-społecznej, dzięki czemu stanowi dobry wzorzec dla młodego pokolenia. Osoba cierpliwa, rozsądna i opanowana. Uważa, że trzeba działać na serce przez miłość, na rozum przez przekonanie, uspokajać swoim spokojem.
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne prowadzi z dużym entuzjazmem, zaciekawieniem.
Prowadzi także, zajęcia matematyczno-sportowe, kierując się ideą pani Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, że najlepszym sposobem poznawania matematyki są osobiste doświadczenia dziecka.

Ukończyła:

  • Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie – kierunek: pedagogika resocjalizacyjna oraz pedagogika osób niepełnosprawnych
  • Pedagogium – Wyższą Szkołę Nauk Społecznych w Warszawie – kierunek: wychowanie przedszkolne i terapia pedagogiczna

Duncan Stackonis

nauczyciel języka angielskiego

I am from Sidney, Ohio, U.S., and I have traveled through the continental United States for three years while working in Yellowstone National Park. I have been in Poland for nearly 5 years,  teaching English to students of all ages, but teaching children has been by far the most enjoyable and eye opening for me. I’ve been teaching in preschools for 3 years, and as an uncle to 3 nieces and 1 nephew back in the States, so being around children in their age group helps to make me feel more at home.|
 My hobbies include playing  guitar and American football, as well as learning new languages. I fell in love with Polish culture after meeting Poles in Yellowstone, and fell in love with Warsaw shortly after arriving. I hope to stay in Poland for the rest of  my life, and I take great pride in living here

 

Alicja Wiśnicka

psycholog terapeuta

Psycholog, pracujący z dziećmi i z osobami dorosłymi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii spektrum autyzmu, w tym zespołu Aspergera. Pomaga rodzicom, którzy zmagają się z różnymi  niepożądanymi zachowaniami swoich dzieci. Udziela wsparcia psychologicznego osobom dorosłym oraz młodzieży. Pomaga osobom, które cierpią z powodu zaburzeń depresyjnych i/lub lękowych, ale także osobom, które doświadczają ataków paniki, myśli obsesyjno-kompulsywnych czy lęku społecznego. Posiada  uprawnienia do prowadzenia zajęć TUS dla dzieci i młodzieży.

Swoje doświadczenie i wiedzę początkowo zdobywała pracując w poradni psychologiczno-pedagogicznej „My Future”. Aktualnie udoskonala swoje umiejętności pracując w Centrum Terapii Autyzmu „Sotis”. Brała również udział jako wolontariuszka w licznych charytatywnych akcjach organizowanych na rzecz wspierania zdrowia psychicznego. 

Magister psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, na module psychoterapii. Ukończyła również studia podyplomowe psychologia sądowa na WSB-NLU. Nieustannie rozwija swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w różnych kursach, treningach i/lub szkoleniach zawodowych. Posiada również uprawnienia diagnostyczne Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Uzyskała certyfikat VCC na stanowisku asystenta psychoseksuologa. 

 

Katarzyna Troszyn

nauczyciel wspomagający, kinezjolog-terapeuta

Praca z dziećmi to nie tylko jej zawód, ale też jej pasja, która daje jej ogromną satysfakcję i przynosi dużo radości. Twierdzi, że :” Dzieci to wspaniałe istotki, wiele uczą się od nas, ale my również możemy się wiele nauczyć od nich.” Przychodząc do pracy każdego dnia czuje się spełniona mogąc uczestniczyć w rozwoju przedszkolaków, patrzeć na ich uśmiechy oraz na postępy, które robią. Jest z nich bardzo dumna. Każde dziecko traktuje indywidualnie i z szacunkiem. Uważa, że dzieci trzeba kochać i akceptować takimi, jakimi są, dać im dobry przykład.
Aby móc jak najlepiej wykonywać swoją pracę stara się wciąż podnosić swoje kwalifikacje. Posiada ponad 15- letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i nie wyobraża sobie pracy bez nich.
 
 

Agnieszka Krzaczkowska

terapeutka integracji sensorycznej

 

Magister fizjoterapii. Absolwentka Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Terapeuta integracji sensorycznej II stopnia. Doświadczenie zdobywała pracując 
w ośrodkach dla dzieci z niepełnosprawnościami w Polsce oraz w Niemczech. Prywatnie mama dwójki dzieci. Uśmiechnięta, wrażliwa i pełna energii. Praca z dziećmi sprawia jej radość, którą chce dzielić ze swoimi małymi podopiecznymi.
 
 

Wiktoria Huk

logopeda

Ukończyła studia magisterskie na kierunku logopedia z audiologią o specjalizacji logopedia kliniczna, a także protetykę słuchu. W Wilanowskim Przedszkolu prowadzi indywidualne zajęcia logopedyczne mające na celu eliminację zaburzeń mowy. W pracy stawia na indywidualne podejście do  każdego dziecka, co pozwala poznać ich możliwości. Za najwyższy cel uważa rozwój oraz dobro swoich podopiecznych.   

Ewa Rybarczyk

nauczyciel rytmiki, muzyk instrumentalista – altowiolista, magister sztuki, muzykoterapeuta, nauczyciel mianowany

Prowadzi zajęcia z dziećmi w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Warszawie. Jest specjalistą w pracy z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej, muzykoterapeutą w Przedszkolu Specjalnym nr 249 w Warszawie, wykładowcą Wydziału Muzykoterapii Akademii Muzycznej im. G. K. Bacewiczów w Łodzi.

Wykształcenie

  • wyższe z przygotowaniem pedagogicznym; Akademia Muzyczna im. F. Chopina w Warszawie, Wydział Instrumentalny, sekcja altówki
  • Studia Podyplomowe w zakresie muzykoterapii. Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu
  • Kurs przygotowania pedagogicznego – Akademia Muzyczna im. F. chopina w Warszawie
  •  Kurs przygotowania z zakresu oligofrenopedagogiki – Ośrodek Szkoleń dla Nauczycieli „MEJ”- Szkolenie z „Profilaktyki i terapii muzycznej w pracy z dziećmi i młodzieżą” – Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”   Zakład Psychologii Klinicznej Warszawa

Katarzyna Żurawska

nauczycielka tańca

Taniec to całe jej życie. Tańczyła już w przedszkolu, w szkole podstawowe,j w liceum i na studiach. Ma 33 lata i nadal tańczy, dlatego też postanowiła uczyć. Zaczęła prowadzić zajęcia dla dorosłych. 12 lat temu zaproponowano jej pracę w przedszkolu. Na początku się bała, ale to był strzał w dziesiątkę. Przy dzieciach sama staje się dzieckiem, tańczy z nim,i bawi się. Sprawia jej to ogromną przyjemność i satysfakcję. Wie, że nie każdy z jej podopiecznych zostanie tancerzem, ale najważniejsze jest dla niej to, żeby miały miłe wspomnienia i jak najwięcej zapamiętały ze wspólnych lekcji. Może któreś z nich pokocha taniec tak jak ona.

Swoją przygodę z tańcem zaczęła, kiedy miała 4 latka i bardzo dobrze pamięta, jak prosiła mamę, żeby zapisała ją na zajęcia taneczne. Miała dużo szczęścia, że mama spełniła jej prośbę i przez następne lata życia woziła ją na każdy trening, czekała na nią, zawsze wspierała, nawet gdy ogarniały ją wątpliwości, czy da radę.  Poświęcenie mamy sprawiło, że została jedną z czołowych tancerek Polski w tańcu towarzyskim. W samych Mistrzostwach Polski startowała przynajmniej 16 razy i zawsze plasowała się w pierwszej dwunastce, a w 2010 zajęła trzecie miejsce na Mistrzostwach Polski par zawodowych  w tańcu towarzyskim w stylu latynoamerykańskim.  Miała szczęście, że w tamtych trudnych czasach udało jej się  robić coś, co nie było tak łatwo dostępne jak teraz i było wyjątkowe wśród jej rówieśników.

Monika Michalik

Założycielka i właścicielka „WILANOWSKIEGO PRZEDSZKOLA”

Absolwentka SGH, mama dwójki dzieci. Patrząc na swoją przyjaciółkę Renatę zawsze podziwiała jej pasję, zaangażowanie i profesjonalizm, jakim wykazywała się w pracy z dziećmi. Dlatego pomysł założenia przedszkola okazał się spełnieniem marzeń o pracy, do której przychodzi się z ogromną przyjemnością i która daje tak wiele satysfakcji.